Vážení obchodní priatelia,
od začiatku výkonu mojej pracovnej činnosti som pracovala na pozíciách riadenia a koordinácie ľudských zdrojov. Práca na tejto pozícii si vyžaduje špecifické osobnostné predpoklady. Riadiaci pracovník musí byť nie len razantný pri presadzovaní záujmov spoločnosti, ale musí byť aj vnímavým psychológom pri riadení a komunikácii so zvereným personálom. Mojím dlhoročným pôsobením v spoločnosti ROEZ, s.r.o. som sa prepracovala až na pozíciu vedúcej divízie Facility služby. Je to rôznorodá a dynamická práca, ktorá v sebe spája nielen povinnosti riadiaceho a kontrolného pracovníka pri existujúcich zákazkách, ale aj možnosť spolupráce s novými zákazníkmi.
Hlavným zámerom divízie Facility je poskytovať kvalitné a komplexné služby, ktoré spĺňajú individuálne potreby a požiadavky našich zákazníkov.
Divízia Facility sa zameriava na poskytovanie komplexného súboru služieb, ktoré sú navzájom previazané. Našim cieľom a poslaním je poskytovať služby na vysokej odbornej úrovni s orientáciou na spokojnosť zákazníka pri maximálnom rešpektovaní vplyvov na životné prostredie. Naše služby realizujeme v spoločnostiach s rôznym zameraním nie len v regióne, ale aj v rámci celého Slovenska.
Poskytujeme komplexnú správu objektov, ktorá zahŕňa technickú, infraštruktúrnu a obchodnú správu objektov a údržbu a servis technologických prevádzok. Uvedené zahŕňa služby riadenia prevádzky, údržby zariadení a energetického manažmentu cez bezpečnostné služby, upratovanie budov, kancelárske služby až po správu nájmov.
Súčasťou komplexného rozsahu nami poskytovaných služieb sú popri výkone správy objektov priemyselné a špeciálne upratovanie vrátane doplnkových služieb.
Základným a nosným prvkom divízie Facility je rokmi vyprofilovaný kvalitný personál. Skladá sa nie len z bežného výkonného pracovného personálu realizujúceho základné úlohy divízie, ale aj z odborníkov realizujúcich špeciálne činnosti ako napr. špeciálne čistenie technologických zariadení, práce vo výškach pomocou horolezeckej techniky, výkon všetkých druhov revízií a pod. Súčasťou tímu divízie je aj dostatočný počet koordinačných riadiacich pracovníkov.
V účinnom využití energie a udržaní hodnoty nehnuteľnosti hrá rozhodujúcu úlohu riadenie prevádzky technického vybavenia objektov. Kontrolou a revíziami zariadení vykonávaných v zákonných lehotách a pravidelnou údržbou vykonávanou odborným personálom sa dá významne prispieť k spoľahlivej prevádzke Vášho objektu s ohľadom na životné prostredie.
Ako zákazníci od nás môžete očakávať všetky služby v oblasti údržby – od pravidelnej údržby, cez inšpekciu a opravy až po rôzne vylepšenia. Vyhotovíme pre Vás komplexný plán údržby, prispôsobený špecifikám Vášho objektu v zmysle Vašich požiadaviek. V prípade potreby Vás tiež upozorníme na eventuálnu potrebu optimalizácie, ktorá zaistí aj do budúcnosti nielen spoľahlivú, ale aj energeticky efektívnu prevádzku. A ak dôjde k poruche v rámci havarijnej služby zasiahnu naši odborníci.
V kompletnosti dokumentácie vidíme základný predpoklad pre trvalú, k životnému prostrediu šetrnú a efektívnu prevádzku Vášho objektu a technických zariadení v nej. Preto kladieme dôraz na to, aby nami dodávaná dokumentácia FM zodpovedala vždy aktuálnemu stavu a obsahovala všetky dôležité dokumenty a zmluvné podklady.
Výkonom servisu Vašich objektov prevezmeme úlohy od likvidácie odpadu cez drobné a väčšie opravy, až po Vaše špecifické požiadavky na zásahy v objektoch.
Popri klasických službách, ako je pravidelné bežné upratovanie alebo umývanie okien, ktoré je neoddeliteľnou súčasťou správy budov, poskytujeme, aj priemyselné a špeciálne čistenie objektov, o ktorom sa viac dozviete v bode 5.2.
Starostlivosť o zelené plochy a vonkajšie priestranstvo okolo Vašich objektov môžete s kľudným svedomím prenechať našim špecialistom. Radi sa postaráme o všetky súvisiace úlohy od údržby trávnikov, cez prierez stromov a zametanie až po zalievanie záhonov. Pomocou moderných nástrojov a s ohľadom na hospodárnosť zodpovedne zaistíme túto starostlivosť.
Radi tiež prevezmeme sezónne zimné práce okolo Vašej nehnuteľnosti samostatne, zodpovedne a s ohľadom na vývoj počasia sa postaráme, aby dopravné plochy a pešie cesty neboli klzké a aby ich bolo možné používať aj počas zimného obdobia. V spolupráci s Vami vyhotovíme plán zimných prác, v ktorom pridelíme priority jednotlivým zónam a stanovíme potrebný personál a materiál. Nezjazdné plochy, ako napr. vstupné priestory, schody alebo pešie cesty, očistíme ručne. Do oblasti našich kompetencií spadá aj zabezpečenie okolia budovy pred strešnými lavínami a padajúcimi cencúľmi. Používať budeme výlučne ekologický typ posypu, ktorý po roztopení snehu odstránime a ak to bude možné pripravíme k novému použitiu.
Rozsiahla ponuka našich služieb zahŕňa všetky úlohy súvisiace s Vašim objektom a ľudmi, ktorí v nom pracujú: kuriérske služby, umiestňovanie reklám na budovy, hubenie škodcov, špeciálne upratovacie služby, služby práčovne, bezpečnostné a strážne služby, správu kľúčov, sťahovanie, recepčné služby, zrušenie alebo prevzatie novej prevádzky, a mnohé ďalšie. S dôverou sa so svojimi požiadavkami obráťte na nás. Radi pre Vás vypracujeme individuálny koncept a poradíme Vám – nezávisle od toho, ci ide o jednotlivé prvky našej rozsiahlej ponuky služieb alebo o komplexnú starostlivosť o Váš objekt.
Máme preukazné skúsenosti s komplexným manažmentom údržby strojnej časti v klasickej, jadrovej energetike a technologických prevádzkach. Táto činnosť pozostáva z kombinácie všetkých technických, riadiacich a administratívnych činností vykonávaných na zariadeniach alebo komponentoch počas ich životnosti, s cieľom udržať, alebo obnoviť ich požadovanú funkčnosť. V zmysle najnovších trendov a skúseností v údržbe energetických zariadení uplatňujeme v rámci manažmentu údržby ako primárnu filozofiu tzv. proaktívnu údržbu. Jedná sa o stratégiu starostlivosti o majetok, ktorej podstatou je využitie všetkých znalostí o príčinách, priebehoch a následkoch porúch prevádzkovateľov iných energetických zariadení s cieľom prijímania takých opatrení, ktorými sa eliminujú príčiny spôsobujúce obmedzenie, resp. stratu funkčnosti.
Na požiadanie zákazníka ako súčasť údržbárskych aktivít vykonávame manažment náhradných dielov (ND) pozostávajúci z tvorby databáz ND na základe predpisov, odporúčaní a vlastných skúseností do skupín operatívnych ND a ND pre viacročnú prevádzku, vytvorenia skladového systému, na základe požiadavky držania skladovej zásoby, optimalizácie cien ND na základe hľadania alternatívnych možností po záručnej dobe a pod.
Na základe dohody so zákazníkom realizujeme tzv. manažment bezpečnosti technických zariadení. Prevádzkovateľ technických zariadení je povinný overovať ich bezpečnosť podľa platnej legislatívy, sprievodnej technickej dokumentácie a doporučení výrobcu. Kontroly, odborné prehliadky a odborné skúšky vykonávajú odborní pracovníci (revízni technici) s platnými osvedčeniami a dlhodobou praxou. Naša spoločnosť zabezpečuje a vykonáva komplexné služby odborných prehliadok a odborných skúšok (revízií) vyhradených technických zariadení elektrických bez obmedzenia napätia, bleskozvodov a objektoch s nebezpečenstvom výbuchu. Zároveň vykonávame odborné prehliadky a odborné skúšky vyhradených technických zariadení plynových a tlakových. Úradné skúšky vykonáva oprávnená právnická osoba. Súčasťou služby je sledovanie legislatívnych zmien a v zmysle týchto výkon korekcií v plánoch kontrol, odborných prehliadok, odborných skúšok a opakovaných úradných skúšok vrátane legislatívnej starostlivosti o zariadenie po realizácií. Všetky naše činnosti a predmety podnikania sú vykonávané v súlade s platnými slovenskými zákonmi, normami a na základe osvedčení a oprávnení udelenými Technickou inšpekciou, a.s.
Pri vykonávaní správy kotolní, kladieme dôraz na zabezpečenie údržby pre potreby plynulej dodávky tepla a teplej vody do spravovaných objektov. Naša spoločnosť vychádza v ústrety zákazníkom, ktorý požadujú celoročnú 24 hodinovú starostlivosť o svoje vykurovacie zariadenie s poruchovou službou aj počas víkendov a sviatkov. Je určená predovšetkým firemným zákazníkom a bytovým spoločenstvám. V rámci prevádzky zdroja tepla zabezpečíme vypracovanie prevádzkových predpisov kotolní, prípadne ich aktualizáciu, vedenie prevádzkového denníka a taktiež vypracovanie harmonogramu odborných prehliadok a skúšok. Všetky činnosti vykonávame v zmysle platnej legislatívy a prispôsobujeme ju požiadavkám jednotlivých klientov.
Optimalizácia spotrebných nákladov je v moderných objektoch čím ďalej tým dôležitejšia. Odborne a profesionálne vedená evidencia a kontrola energetických údajov sprostredkuje transparentný prehlad o tom, aké opatrenia by bolo dobré zaviesť. Zodpovedajúce opatrenia vedúce k úsporám oveľa ľahšie a úspešnejšie zavedie ten, kto tento proces už vopred rozumne a odborne naplánoval a potom riadne dohliadol na jeho vykonávanie. Obráťte sa na nás!
Riadenie a správu zmlúv týkajúcich sa prevádzky Vašich objektov môžete s kľudným svedomím odovzdať do našich rúk – a síce od hľadania a výberu dodávateľov, cez vyhodnotenie ponúk až zabezpečenie plynulého chodu prevádzky objektu. Naša ponuka v tejto oblasti sa vzťahuje hlavne na obstaranie prevádzkových potrieb objektov (napr. dodávka energií) ale súvisí aj so zriadením služieb (napr. zavedenie internetu a pod.) S tým súvisí v mnohých prípadoch aj správa zodpovedajúcich zmlúv, ktorú tiež môžete v prípade potreby s dôverou prenechať našim odborníkom.
Máme bohaté skúsenosti s upratovaním výrobných hál, skladov, predajní a ďalších priemyselných priestorov, ale aj z niekoľkých odvetví ľahkého i ťažkého priemyslu. Upratujeme napríklad v energetickom priemysle, chemickom priemysle a ďalších prevádzkach podobného charakteru a zamerania vrátane zdravotníckeho a potravinárskeho odvetvia. Pre upratovanie priemyselných priestorov používame špeciálne čistiace prípravky podla typu priemyselného odvetvia a miery znečistenia. Vieme odstrániť ako atmosférické, tak organické nečistoty. V priemysle najčastejšie vykonávame nižšie uvedené upratovacie práce.
Špeciálne upratovanie slúži na realizáciu nadštandardných prác, na ktoré je potrebná vyššia kvalifikácia a ovládanie používania špeciálneho technického a materiálneho vybavenia. Špeciálne upratovanie vykonávame predovšetkým jednorazovo, ale vieme ho poskytovať aj v pravidelných intervaloch. Jedná sa hlavne o nasledovné činnosti:
Pri priemyselnom a špeciálnom čistení pre Vás vypracujeme individuálnu ponuku pre pravidelný, alebo jednorazový výkon prác, v ktorom zohľadníme všetky Vaše špecifické požiadavky. Zároveň radi pre Vás vypracujeme individuálny hygienický program.
Personálny leasing (dočasné zamestnávanie) je jednou z našich dynamicky sa rozvíjajúcich služieb. Ide o efektívne a flexibilné riešenie stránky získavania ľudského kapitálu, keď klient potrebuje dočasne zvýšiť počet pracovníkov a zároveň ich z rôznych dôvodov nechce vziať do pracovného pomeru, alebo iného zmluvného vzťahu. Ide o dočasný prenájom pracovníkov našej spoločnosti, ktorí vykonávajú dohodnutú prácu u zmluvného klienta. Môže prebiehať tromi spôsobmi:
Medzi ďalšie výhody personálneho leasingu patrí prenesenie všetkých administratívnych záležitostí týkajúcich sa pracovníkov do zodpovednosti našej spoločnosti. Pre klienta to predstavuje úsporu času a nákladov, keďže spoločnosť ROEZ, s.r.o. nahrádza hneď niekoľko činností personálneho oddelenia a náklady na túto činnosť sú nákladovou položkou firmy a nie mzdovou.
Hlavným cieľom tejto našej služby je podporiť a odbremeniť našich obchodných partnerov pri hľadaní kvalitných pracovníkov v profesiách týkajúcich sa priemyslu a služieb, ktorí ich spoločnosti prinesú vysokú pridanú hodnotu.
Veľké centrá a areály potrebujú spoľahlivého a silného partnera, ktorý zabezpečí bezproblémový chod týchto špecifických nehnuteľností. Od našich partnerov sme dostali dôveru, s ktorou zodpovedne zaobchádzame. Z tohto dôvodu s maximálnou odbornosťou a pri zachovaní ekonomickej stránky poskytovaných služieb realizujeme komplexný facility management dôležitej dodávateľskej sféry. Naše služby poskytujeme tak, aby nájomcovia ktorí sídlia v nami spravovaných nehnuteľnostiach mali vytvorené ideálne podmienky na výkon svojej činnosti. Okrem štandardných služieb poskytujeme našim partnerom a nájomcom realizáciu všetkých atypických a jedinečných požiadaviek na realizáciu servisu, služieb, prípadne samostatných investičných akcií (prerábky, realizácia prístavieb a pod.).
Preberáme zodpovednosť za väčšinu starostí a problémov spojených s nehnuteľnosťami všetkých typov. Vďaka tomu sa naši klienti môžu naplno sústrediť na hlavný predmet svojho podnikania.
Každá prevádzka od bežnej infraštruktúry až po komplexné technologické prevádzky (od základnej školy až po paroplynovú elektráreň) podlieha svojim technologickým vybavením európskemu a slovenskému zákonodarstvu. To nám predpisuje, že všetky vyhradené technické zariadenia sa v zákonom stanovenej dobe musia podrobiť odbornej prehliadke, skúške alebo úradnej skúške. Výsledkom takýchto prehliadok a skúšok a úradných skúšok sú revízne správy, certifikáty (osvedčenia), či dané zariadenia vyhovujú zákonným požiadavkám alebo nie. Bezpečnosť technických zariadení je stav zariadenia a spôsob jeho používania, pri ktorom nie je ohrozená bezpečnosť a zdravie zamestnanca, a ustanovuje ju zákon č. 124/2006 Z.z.
Bežnou praxou na Slovensku je, že častokrát vlastníci a nájomcovia prevádzok, ktoré sú vybavené vyhradenými technickými zariadeniami majú nedostatky v aktuálnosti a platnosti odborných prehliadok a skúšok a úradných skúšok. Z tohto dôvodu sú tieto zariadenia vnímané v zmysle zákona ako nebezpečné, resp. nevyhovujúce.
Spoločnosť ROEZ, s.r.o. Vám v prvom rade vykoná pasportizáciu – spracovanie zoznamov a zmapovanie Vašich vyhradených technických zariadení. Následne bude vykonaná revízia stavu týchto zariadení, ktorá môže byť spojená s odstránením nedostatkov, ktoré bránia vykonaniu odbornej prehliadky, skúšky, alebo úradnej skúšky. Potom budú vykonané samotné odborné prehliadky a skúšky a úradné skúšky predmetných vyhradených technických zariadení. Potrebné úradné skúšky vykonávame v spolupráci s oprávnenou právnickou osobou (TI SR). Ako benefit Vám budeme tieto zariadenia a nami zrealizované prehliadky a skúšky a úradné skúšky evidovať – viesť v osobitnom elektronickom systéme a zároveň Vám budú predmetné doklady o vykonaných prehliadkach a skúškach odovzdané vo fyzickej listinnej podobe. Aby ste nemuseli evidovať dátum najbližších prehliadok a skúšok, preberieme za Vás starostlivosť za celý systém ich plánovania a v zmysle zákonných lehôt Vás v dostatočnom predstihu upozorníme na dátum konania najbližšej prehliadky a skúšky a úradnej skúšky.
V zmysle vyhlášky 508/2009 Z.z. vykonávame: – odborné prehliadky a odborné skúšky vyhradených technických zariadení tlakových, plynových, zdvíhacích a elektrických a zabezpečíme vykonávanie úradných skúšok u oprávnenej právnickej osoby (TI).